Please Visit Our Nuffnang Ads and Join It...

Thursday, June 17, 2010

Tanggal 17 Jun 2010, 5.39 am


Selewat begini aku masih belum melelapkan mata walaupun sejenak. Pedih dan perit terasa di kelopak mata. Namun, ku gagahi jua untuk mencipta blog ini. Blog yang entah ke berapa, mungkin blog ini akan kekal menjadi pentas untuk ku mencatat segala peristiwa. Yang manis, yang pahit, yang sedih dan duka, juga yang menjadikan aku senyum dan ketawa.



Aku tahu juga bahawa kalian yang melawat blog ku mungkin tidak menyukainya. Namun, ku mengharap tatapan mata kalian pada bait-bait ku ini. Mungkin ada yang menarik, ada yang tersentuh dan ada juga yang terasa. Salam persahabatan untuk semua.






Jika bait-baitku ini menarik, ku pelawa jua mu teman agar menjadi rakan karibku di sini. Jika ada kamu yang tersentuh, maka ku pohonkan kemaafan. Jika sentuhan itu menjadikan kamu kembali menjadi insan, maka ku halalkan segala itu untuk kita kongsi bersama rakan dan taulan. Jika ada yang terasa, jika manis, jika pahit ianya adalah lumrah kita sebagai manusia.

Aku bukanlah seorang insan yang punya keistimewaan. Cuma, hadir di sini untuk meluahkan tentang kehidupan. Kehidupanku. dan jua kehidupan manusia. semuanya dari sudut pandangku. Jika aku melakukan kesilapan, maaf dipohonkan. Jika aku tersilap membuat garapan, pohon ditegurkan. Lumrah. Kita sesama kita tentu ada keinginan membetulkan kesilapan. Pohon padamu teman.

Blog ini tidak seindah yang teman harapkan. Bahasaku juga mungkin tidak digemari kebanyakan orang. Namun, yang suka, kupersilakan. Persilakan rakan-rakan untuk mengirim komen dan karya atau luahan rasa untuk dikongsi bersama. Akan ku muatkan karya teman-teman di sini. Ku pohon berhenti sementara berjumpa lagi kerana azan subuh sudah berkumandang... Nanti kita berjumpa lagi.....Salam hormat dariku...Jadilah temanku....

No comments:

Post a Comment